روابط عمومی شهرداری طالقان / مراسم بزرگداشتی در روز پنجشنبه 96/6/16 از ساعت 16 الی 18 در سالن فرهنگسرای جلال آل احمد شهر طالقان برگزار شد . در این مراسم دکتر فراهانی فرماندار ، مهندس ایرج اسدیان سرپرست  شهرداری ، حجت الاسلام  تویسرکانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ، خانواده محترم […]

روابط عمومی شهرداری طالقان / مراسم بزرگداشتی در روز پنجشنبه 96/6/16 از ساعت 16 الی 18 در سالن فرهنگسرای جلال آل احمد شهر طالقان برگزار شد . در این مراسم دکتر فراهانی فرماندار ، مهندس ایرج اسدیان سرپرست  شهرداری ، حجت الاسلام  تویسرکانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ، خانواده محترم آیت اله طالقانی ، جمعی از مسئولین و اهالی فهیم شهرستان حضور یافتند . 

حجت الاسلام  تویسرکانی با گرامی داشت یاد و خاطره ابوذر زمان حضرت آیت اله طالقانی گفت : ایشان نخستین امام جمعه تهران و از چهره های برجسته انقلاب اسلامی بوده و  در دوران انقلاب اسلامی، پس از آزادی از زندان نقش مهمی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و پیروزی انقلاب داشت و پس از پیروزی به ریاست شورای انقلاب اسلامی‌ برگزیده شد و در انتخابات مجلس خبرگان قانونگذاری (12 مرداد 1358) از سوی مردم تهران به عنوان نماینده انتخاب گردید ، آیت‌الله طالقانی در اوایل مرداد 1358 از سوی امام خمینی(ره) مأمور تشکیل نماز جمعه تهران و اولین و با شکوه‌ترین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ‌در پنجم مرداد به امامت ایشان در دانشگاه تهران برگزار شد. بعد از انتصاب به عنوان امام جمعه تهران، موفق به برگزاری پنج نماز جمعه  و آخرین نماز جمعه را به  مناسبت فرا رسیدن سالگرد جمعه خونین 17 شهریور در بهشت زهرا و در کنار مزار شهدا برگزار نمود. 

در ادامه این مراسم مهندس مهدی طالقانی از فرزندان آیت اله طالقانی به ابعاد دیگری از شخصیت این چهره محبوب و تاثیر گذار انقلاب پرداخت ، وی عنوان نمود : آیت الله طالقانی یکی از منادیان برجسته مردم سالاری دینی در انقلاب اسلامی بود که هر ساله عاشقان آن مبارز نستوه از نقاط مختلف کشور برای شرکت در آیین سالگردش به طالقان می آیند، آیت‌الله طالقانی در سال 1342 در ارتباط با وقایع 15 خرداد دستگیر و به ده سال زندان محکوم شد. وی در زندان نیز دست از مبارزه و ارشاد برنداشت، رفتار و گفتار مناسبش حتی روی ماموران زندان اثر مثبت گذاشت و در پی همین تلاشهای فرهنگی و تبلیغی بود که در زندان، با نوشتن تفسیر «پرتوی از قرآن» سعی در آشنا کردن افراد به عظمت و سازندگی قرآن کریم داشت ، ایشان درباره خود می‌گوید: «من پیش از این که در کسوت یک سیاستمدار متعارف و معمول باشم یک شاگرد کوچک مکتب قرآن و معلم قرآنم». زندانی شدن آیت الله طالقانی در این مرحله بیش از 4 سال طول نکشید و در سال 1346 به واسطه فشارهای داخلی و خارجی بر رژیم شاه از زندان آزاد شد و بعد از آزادی مبارزه را همچون گذشته ادامه داد و در آستانه سال 1350 همزمان با برگزاری جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی دستگیر و به مدت سه سال در زابل و 18 ماه در بافت کرمان در بدترین شرایط به حالت تبعید بسر برد. در سال 1354 مجدداً به دست ساواک گرفتار  و به 10 سال زندان محکوم شد….