به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، ورودی شهر طالقان طی سال‌های گذشته چند بار دچار رانش شده است به‌طوری‌که در دهه ۸۰ حادثه رانش کوه در ورودی این شهر را شاهد بودیم. اما در سال جاری نیز رانش زمین به‌واسطه بارندگی، آب شدن برف‌ها و نبود زهکش رخ داد و این حادثه منجر به لغزش […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، ورودی شهر طالقان طی سال‌های گذشته چند بار دچار رانش شده است به‌طوری‌که در دهه ۸۰ حادثه رانش کوه در ورودی این شهر را شاهد بودیم. اما در سال جاری نیز رانش زمین به‌واسطه بارندگی، آب شدن برف‌ها و نبود زهکش رخ داد و این حادثه منجر به لغزش سنگ‌ها و درنهایت انفجار لوله گاز شد.

یکی از نکات نگران‌کننده در این منطقه فعال بودن پمپ‌بنزین در محدوده‌ای است که بارها شاهد رانش زمین بوده است، به گفته بسیاری از صاحب‌نظران قرار گرفتن خط لوله گاز در مسیر رانش نیازمند تصمیمات جدی از سوی مسئولان مربوطه است.

علی قاسم پور شهردار طالقان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با توجه به رانش‌هایی که پیش از عید نوروز در ورودی شهر طالقان رخ داد با همکاری سایر نهادها عملیات باربرداری و حمل خاک با همه ماشین‌آلات و کامیون‌هایی که در این مکان مستقر است به‌صورت تمام‌وقت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: پمپ‌بنزین طالقان در پهنه رانشی قرارگرفته است و متأسفانه خطر این محدوده را تهدید می‌کند. مسیر هشتگرد – طالقان دقیقاً بالای محدوده پمپ‌بنزین قرار دارد و باید به این نکته اشاره‌کنم باوجوداین مهم دستور ساخت پروژه داده شد درحالی‌که باید پمپ‌بنزین جابه‌جا می‌شد.