فرماندار طالقان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طالقان میزان خسارات وارده بر شهرستان طالقان را تشریح کرد. رانش زمین و جاری شدن سیل در اثر بارندگی های اخیر در شهرستان طالقان 337 میلیارد خسارت بر جای گذاشت. مهندس صادقلو فرماندار طالقان گفت: جاری شدن سیل و رانش زمین در چند روز گذشته خسارات […]

فرماندار طالقان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طالقان میزان خسارات وارده بر شهرستان طالقان را تشریح کرد.

رانش زمین و جاری شدن سیل در اثر بارندگی های اخیر در شهرستان طالقان 337 میلیارد خسارت بر جای گذاشت.

مهندس صادقلو فرماندار طالقان گفت: جاری شدن سیل و رانش زمین در چند روز گذشته خسارات سنگینی را در بخش های جهاد کشاورزی، راهداری و حمل ونقل جاده ای، آبفای شهری و روستایی، زیر ساختهای گاز، برق و مخابرات، بنیاد مسکن و شهرداری وارد کرد.

مهندس صادقلو افزود: بیشترین خسارات وارده به شهرستان دربخش راهداری و حمل ونقل جاده ای بوده که طبق بررسی کارشناسان 170 میلیارد ریال برآورد گردیده است.

وی عنوان کرد: رانش و شکستگی محورهای روستایی و شهری، تخریب دیوارهای ساحلی، آسیب دیدگی پلها و تخریب کامل یک دهنه پل در محله جزن، ریزش کوه، سیل زدگی  باغات و تخریب سریند انهار کشاورزی، تخریب بخشی از جداول خیابانها، آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به 4 واحد منزل مسکونی در محلات شهر طالقان و آسیب دیدگی دو واحد دامداری از مهم ترین خسارات وارده بوده است.

وی افزود: خسارات وارده به بخش کشاورزی 20 میلیارد ریال، آبفای شهری و روستایی 14 میلیارد ریال، شهرداری 110 میلیارد ریال، زیرساختهای برق، گاز و مخابرات 6 میلیارد ریال و بنیاد مسکن 17 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار طالقان در پایان بیان کرد: خوشبختانه با همت و اقدام به موقع مجموعه مدیریتی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خسارت جانی نداشتیم و تنها دو مورد امداد رسانی توسط جمعیت هلال احمر برای نجات یک خانم باردار و یک فرد که دچار سگ گزیدگی شده بود در ایام مذکور و با موفقیت صورت گرفت.