به گزارش روابط عمومی شھرداری و شورای اسلامی شھر طالقان، کمیسیون فرھنگی اجتماعی شورای اسلامی شھر طالقان درنظر دارد اولین دوره جشنواره داستان کوتاه و سفرنامه نویسی «نوروز در طالقان » را ھمزمان با نوروز 1401 برگزار کند.    بر اساس این گزارش؛ شرایط شرکت در این جشنواره به شرح زیر است:  1 -ھر نویسنده […]

به گزارش روابط عمومی شھرداری و شورای اسلامی شھر طالقان، کمیسیون فرھنگی اجتماعی شورای اسلامی شھر طالقان درنظر دارد اولین دوره جشنواره داستان کوتاه و سفرنامه نویسی «نوروز در طالقان » را ھمزمان با نوروز 1401 برگزار کند.  
 
بر اساس این گزارش؛ شرایط شرکت در این جشنواره به شرح زیر است:  
1 -ھر نویسنده میتواند با ارسال یک داستان کوتاه (حداکثر ۵٠٠٠ کلمه) در این رقابت شرکت کند.
2 -افرادی که در ایام نوروز به طالقان سفر داشته اند نیز می توانند در بخش ویژه سفرنامه نویسی شرکت کنند.  
3 -آثار ارسالی نباید پیشتر در مسابقه یا برنامه ھای عمومی شرکت داده شده باشند.  
4 -شرکت در این جشنواره برای طالقانی ھا و علاقه مندان به طالقان آزاد است.  
5 -موضوع این جشنواره «طالقان و نوروز» است. بنابراین داستان ھا یا سفرنامه ارسالی حتما باید مرتبط با این موضوع باشد.
6 -داستانھا و سفرنامه ھا باید به زبان فارسی در فایل word نوشته و ارسال شوند.
7 -نویسندگان باید آثار خود را در قالب یک لوح فشرده به ھمراه مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نشانی، کدملی، تحصیلات و سن، حداکثر تا تاریخ 31 اردیبھشت ماه 1401 به دبیرخانه جشنواره واقع در طالقان، ساختمان شورای اسلامی شھر طالقان ارسال کنند.
ھمچنین آیدی @Adibi_ma در تــلگرام و شماره 09127665688 در وات ساپ نیز برای دریافت آثار از طریق شبکه ھای اجتماعی در نظر گرفته شده است.
 
زمان و چگونگی برگزاری جشنواره نیز به شرح زیر اعلام شده است:
-این جشنواره با ارسال آثار از سوی نویسندگان به دبیرخانه، از ابتدای فرودین 1401 آغاز میشود و مھلت دریافت آثار نیز تا پایان اردیبھشت ماه 1401 ادامه دارد.  
– ھیأت داوران از بین آثار ارسالی، 20 اثر را به عنوان آثار منتخب در بخش عمومی و 10 اثر را به عنوان منتخب بخش ویژه معرفی خواھند کرد.  
– از بین آثار منتخب 5 اثر بھ عنوان برگزیده بخش ویژه، 5 اثر به عنوان برگزیده بخش عمومی و 20 اثر بهرعنوان شایسته تقدیر انتخاب و معرفی خواھند شد.
– اختتامیه جشنواره در تابستان سال جاری برگزار و به برگزیدگان، لوح سپاس، نشان جایزه و جایزه نقدی و به شایستگان تقدیر نیز لوح سپاس اھدا خواھد شد.  
– مجموعه آثار برگزیده و شایسته تقدیر نیز در قالب یک کتاب منتشر و در اسفندماه 1401 رونمایی خواھد شد.  
– شرکت رایگان در ورکشاپ ھای نویسندگی استادان برجسته نیز از امتیازات درنظر گرفته شده برای صاحبان آثار منختب است.