به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، در جلسه ای که به همین منظور در دفتر امام جمعه محترم شهرستان با حضور رئیس اداره اوقاف ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محله شهرک برگزار شد مقرر گردید عملیات اجرایی به منظور احداث کتابخانه عمومی شهرستان طالقان در محل جانمائی شده صورت […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، در جلسه ای که به همین منظور در دفتر امام جمعه محترم شهرستان با حضور رئیس اداره اوقاف ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محله شهرک برگزار شد مقرر گردید عملیات اجرایی به منظور احداث کتابخانه عمومی شهرستان طالقان در محل جانمائی شده صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر طالقان با بیان اینکه موانع موجود در مسیر احداث اولین کتابخانه عمومی این شهر برطرف شده است گفت: تلاش می کنیم این فضای فرهنگی تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
حامد صادقیان اظهار کرد: با ابلاغ اعتبار کتابخانه عمومی شهر طالقان وافزایش رقم آن از سوی شورای برنامه ریزی استان احداث آن به شهرداری طالقان به عنوان مجری طرح واگذار شد.
وی افزود: در این ارتباط با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار اجرایی گورستان قدیمی شهر به عنوان محل احداث کتابخانه عمومی تعیین طالقان تعیین شد.
صادقیان ادامه داد: پس از اعلام جانمایی محل احداث کتابخانه این موضوع مورد اعتراض برخی از اهالی قرار گرفت وبرخی شهروندان و ساکنان شهر طالقان به حق انتقادهایی را به این تصمیم داشتند.
عضو شورای شهر طالقان تصریح کرد: با توجه به این اتفاق جلسه ای روز جمعه گذشته با حضور امام جمعه محترم ومسئولان شهرداری ونهادهای مرتبط و برخی معتمدین شهر برگزار شد و خوشبختانه با رفع برخی دغدغه ها مقرر شد عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی شهر طالقان از امروز آغاز شود.
صادقیان با بیان اینکه گورستان محل احداث کتابخانه قدیمی است و نزدیک به ۵۰ سال است که دیگر اموات در آن دفن نمی شود گفت: مقرر شد در اجرای عملیات پی ریزی و فونداسیون کتابخانه به نحوی عمل شود که بقایای متوفیان از خاک خارج نشود.
این عضو شورای شهر طالقان گفت: پیمانکار پروژه قرار است با برخی تمهیدات و اجرای فونداسیون در سطح زمین مانع از این اتفاق شود و به نوعی دغدغه عمومی در این ارتباط مرتفع می شود.
وی با قدردانی از حساسیت و توجه مردم گفت: پروژه در سال جاری ۸۰۰ میلیون اعتبار گرفته و به همین میزان اعتبار برای تکمیل شدن در سال آینده نیازمند است ودر صورت تحقق اعتبارات این فضای فرهنگی در پایان سال ۹۸ افتتاح خواهد شد.
صادقیان در پایان گفت: کتابخانه عمومی شهر طالقان در دو طبقه احداث می شود و با توجه به محدودیت معابر دسترسی به آن و عدم ایجاد مشکلات ترافیکی در آینده مقرر شده است در دو طبقه احداث شود.