در جلسه‌ای که هادی بشیری (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان البرز) با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار طالقان برگزار کرد، راهکارهای تسهیل عضویت تمامی ساکنان شهر طالقان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بررسی شد. در این نشست، بشیری ضمن تشریح شرایط، مزایا و نحوه عضویت در صندوق […]

در جلسه‌ای که هادی بشیری (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان البرز) با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار طالقان برگزار کرد، راهکارهای تسهیل عضویت تمامی ساکنان شهر طالقان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بررسی شد.

در این نشست، بشیری ضمن تشریح شرایط، مزایا و نحوه عضویت در صندوق گفت: تمامی ساکنان شهر طالقان که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند، در صورتی که مشمول بیمه اجباری نباشند می‌توانند همانند روستاییان و عشایر، کشاورزان و… عضو صندوق شوند و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: این افراد می‌توانند با پرداخت ماهانه ۲۰ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان در سال ۹۷ عضو این صندوق شوند و از خدمات بیمه‌های اجتماعی شامل بازنشستگی؛ از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردار شوند.

مدیر صندوق استان البرز در ادامه، عنوان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت و دریافت دفترچه درمان روستایی و عشایری یا دفترچه درمان ایرانیان از خدمات بهداشتی و درمانی هم استفاده کنند.

در این جلسه، سیدحسن میرحسینی (رییس شورای اسلامی شهر طالقان)، گفت :شورای اسلامی شهر تمامی ابزارهای لازم را برای تحت پوشش قرار گرفتن کلیه افراد ساکن در شهر طالقان و روستاهای شهرستان که بیمه نیستند، در اختیار صندوق قرار خواهد داد.

علی قاسم‌پور (شهردار طالقان) نیز با اشاره به وجود شاغلان فصلی در شهرستان طالقان، گفت: شهرداری تمامی شاغلان فصلی این شهر را برای بیمه شدن به کارگزاری صندوق در شهرستان طالقان معرفی خواهد کرد.