روابط عمومی شهرداری طالقان / مراسمی با حضورآقای  حسینی نسب معاونت محترم سیاسی انتظامی فرمانداری ، مهندی اسدیان سرپرست شهرداری ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ،  پرسنل آتش نشانی  و تعدادی از مسئولین شهرستان در ایستگاه آتش نشانی برگزار گردید .  در این مراسم آقای غلامرضا حاجی پور ، مسئول واحد آتش نشانی شهرستان […]

روابط عمومی شهرداری طالقان / مراسمی با حضورآقای  حسینی نسب معاونت محترم سیاسی انتظامی فرمانداری ، مهندی اسدیان سرپرست شهرداری ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ،  پرسنل آتش نشانی  و تعدادی از مسئولین شهرستان در ایستگاه آتش نشانی برگزار گردید . 

در این مراسم آقای غلامرضا حاجی پور ، مسئول واحد آتش نشانی شهرستان ضمن ارائه عملکرد 6 ماهه آتش نشانی در نیمه اول سال 96 گفت : با وجود کمبودهای فراوان در نیمه اول سال 96 حدود 254 مورد حادثه در شهرستان به آتش نشانی گزارش شد و این موارد شامل اطفاء حریق ، واژگونی خودرو، کمک رسانی در عملیات نجات و غریق ، آزاد سازی خودروها از گل و لای و …. بود که همه این ماموریت ها  با موفقیت انجام  گردید. وی افزود : امکانات اطفاء حریق در آپارتمانها برای آتش نشانی بیشتر از دو طبقه نیست و این در حالی است که هماهنگی لازم با آتش نشانی در ساخت آپارتمانهای بیشتر از دو طبقه انجام نمیگیرد و آتش نشانی هیچ گونه مسئولیتی در اطفاء حریق در این واحدها ندارد و تنها بر اساس وظیفه انسان دوستانه خود مبادرت به کمک رسانی می نماید .

در ادامه ، مهندس ایرج اسدیان سرپرست شهرداری با سپاس و قدر دانی از زحمات آتش نشانان بیان کرد: سازمان آتش نشانی یکی از واحدهای مهم شهرداری است وی گفت : گستره فعالیت آتش نشانی در طالقان بسیار وسیع است و ما تنها یک واحد آتش نشانی در شهر داریم و با این حال در حد توانمان نهایت تلاش خود را میکنیم تا بیشترین خدمات را به همشهریان عزیز ارائه دهیم  مهندس اسدیان ابراز داشت : همواره سه پارامتر در مدیریت شهرداری حائز اهمیت است که نباید آنرا از نظر دور داشت . 1- نیت پاک یا همان حسن نیت  2- توان و تخصص  3- وجود شرایط لازم برای انجام کار – در موارد اول و دوم به لطف خدا به نحو احسن کارها در حال انجام است ، اما در مورد سوم مشکلات مالی زیادی داریم و ما در واقع وارث مشکلات مالی هستیم  و نهایت تلاشمان را میکنیم با همیاری و پشتیبانی اعضاء شورا ، پرسنل عزیز و مشارکت  و معاضدت اهالی محترم شهر طالقان بتوانیم خدماتی که شایسته همشهریان عزیز است را انجام دهیم و بر مشکلات پیش رو فائق آئیم .

سید حسن میرحسینی رئیس شورای اسلامی شهر طالقان با سخنانی ضمن تبریک روز آتش نشانی و گرامیداشت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) و و یاران وفادارش ، از فداکاریهای آتش نشانان قدر دانی نموده و اظهار داشت : حرکت جهادگونه آتش نشانان در نجات جان انسانها و حفظ اموال آنان درحین بروز حادثه ستودنیست و ما امید واریم تا بتوانیم امکانات بیشتری برای ارائه خدمات این عزیزان به همشهریان گرانقدر ساکن طالقان فراهم کنیم .

دکتر نادر صادقیان عضو دیگر شورای اسلامی شهر طالقان نیز در سخنان خود بیان داشت : روز اتش نشانی و ایمنی  بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی پرداخته بشود که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش دیگر انسان ها می‌گذرند تا آنها بتوانند در امنیت زندگی کنند.
 وی افزود: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز است توجه به بحث ایمنی و همچنین تهیه و تدوین ضوابط ومقررات ایمنی، امری ضروری می باشد و سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد که حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست‌یابی به توسعه لازم است.
در پایان این مراسم لوح های یاد بود جهت قدر دانی و تقدیر و تشکر به آتش نشانان شهرستان اعطاء گردید