به گزارش روابط عمومی شهرداری ،مهندس سجاد سلیمانی مسئول واحد عمران شهرداری طالقان گفت: اجرا و نگهداری آسفالت  معابر شهری و محلات مجاور طالقان با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است.  سلیمانی ادامه داد :اجرا و نگهداری آسفالت  معابر شهری و محلات مجاور طالقان با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است وعدم وجود کمربندی در […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری ،مهندس سجاد سلیمانی مسئول واحد عمران شهرداری طالقان گفت:

اجرا و نگهداری آسفالت  معابر شهری و محلات مجاور طالقان با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است.

 سلیمانی ادامه داد :اجرا و نگهداری آسفالت  معابر شهری و محلات مجاور طالقان با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است وعدم وجود کمربندی در شهر طالقان باعث آسیب و از بین رفتن آسفالت معابر اصلی گردیده و از طرفی  حفاری های ادارات خدمات رسان ، لوله گذاری شبکه های  گاز ، تردد خودروهای سنگین و ماشین آلات معادن که با سرعت و ترمز های شدید در شهر حرکت و اغلب بیش از حد مجاز بار حمل می کنند  سبب آسیب رسانی به آسفالت معابر شهری وخسارت به مجموعه مدیریت شهری می شوند و از همه مهمتر امنیت شهروندان به شدت مورد تهدید قرار گرفته است .

برای حل این موضوع طرح کمربندی شهر طالقان به طول یک و نیم کیلومتر که مطالعات اولیه و طراحی آن انجام شده ، در صورت تخصیص اعتبار و تکمیل این پروژه مشکل بزرگ بی نظمی ، خسارت و معضل ترافیکی در ایام تعطیلی را برطرف خواهد نمود از سوی دیگر بنا به اظهارات متولیان جاده جدید هشتگرد به طالقان که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید شاهد افزایش جمعیت گردشگر به شهرستان خواهیم بود و نبود کمربندی در شهر طالقان سبب ایجاد یک بحران شدید در آینده ی نزدیک خواهد گردید.

 سلیمانی افزود: برای پوشش نوارهای حفاری در سطح شهر با توجه به منابع محدود مالی ، اقداماتی صورت گرفته و پوشش کامل نوارهای  حفاری  نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی دارد و شهرداری برای سهولت کار و سرعت بخشیدن عملیات گازرسانی و آسایش و بهره مندی اهالی صبور و شریف طالقان از این نعمت الهی  به شرکت گاز امتیازاتی را اعطا نمود و هیچگونه عوارضی برای پوشش ترانشه های شرکت گاز دریافت نکرده است .

ازسوی دیگر عدم  سرعت  این پروژه آسیب های فراوانی را به حوزه مدیریت شهری وارد آورده  که در اکثر مواقع سبب نارضایتی شهروندان شریف طالقان  شده است .

 در خصوص باز سازی نوارهای حفاری شرکت ملی گاز اقداماتی صورت گرفته و از ابتدای سال 96 تا کنون 1500 تن آسفالت در سطح 9/524 متر مربع پخش شده که با توجه به اولویت بندی پروژه ها و اهتمام ویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردارمحترم طالقان، با وجود مشکلات  مالی  این عملیات تا پوشش کامل نوارهای حفاری شرکت گاز ادامه دارد.

 

مسئول واحد عمران شهرداری ضمن عذر خواهی از شهروندان به دلیل مشکلات و موانع موجود که باعث گردیده در عملیات آسفالت تاخیر به وجود امده ،  از شهروندان عزیز پوزش طلبید.

 

وی در پایان افزود: عملکرد پیمانکار  شرکت گاز در زمانبندی اجرای این پروژه بسیار ضعیف است و با توجه به سردسیر بودن منطقه و نزدیک شدن به فصل سرما متاسفانه هنوزمسیراصلی شهر و برخی از محلات علمک گذاری نشده و باعث  اعتراض اهالی محترم قرار گرفته است .ضمن تشکر از زحمات شرکت ملی گاز خواستار سرعت بخشیدن به عملیات  علمک گذاری قبل از شروع فصل سرما جهت رفاه و آسایش شهروندان هستیم و شهرداری نیز طبق سنوات گذشته از هیچ خدمتی در راستای سرعت بخشیدن به این عملیات دریغ نخواهد کرد.