به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر طالقان پس از پایان جلسه شورای اداری استان البرز در شهرستان طالقان، جلسه استاندار البرز با شوراهای اسلامی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار به بیان نقطه نظرات در حوزه شهر و محلات شهری پرداختند. سرکار خانم حمیرا […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر طالقان پس از پایان جلسه شورای اداری استان البرز در شهرستان طالقان، جلسه استاندار البرز با شوراهای اسلامی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار به بیان نقطه نظرات در حوزه شهر و محلات شهری پرداختند.

سرکار خانم حمیرا مقیمی ریاست شورای اسلامی شهر:

جناب آقای استاندار محترم خواهشمندیم در خصوص افزایش سرانه بهداشتی و درمانی شهرستان ، تخصیص اعتبار احداث پارک بانوان در حوزه شهری و افزایش اعتبار تکمیل کتابخانه عمومی شهرستان توجه ویژه عنایت فرمایید.
در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار بازارچه خود اشتغالی بانوان در بیست غرفه با همت شهرداری احداث شد که این مجموعه بصورت مستمر مورد حمایت شهرداری و شورا قرار دارد.

مهندس حامد صادقیان نایب رییس شورای اسلامی شهر:

شهر طالقان در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد ، سال ۱۳۸۲ قراردادی با شرکت مشاور برای تهیه طرح جامع منعقد می شود و ۱۲ سال طول کشید تا این طرح به تصویب رسید و علیرغم زحماتی که برای طرح کشیده شد دارای ناکار آمدیهایی زیادی است.
 در خط محدوده دارای ایرادات فراوان بوده امکان ویژه خواری و رانت وجود دارد که دلیل آن ، عدم انطباق عوارض طبیعی منطبق بر خط محدوده است . بعضا خط محدوده در میان املاک مردم گذر کرده، برای رفع ایرادات فراوان طرح جامع قراردادی با مشاور باعنوان تهیه طرح ویژه تفصیلی طالقان با رویکرد گردشگری منعقد شد و قریب ۶ سال از تاریخ قرارداد گذشت که در اواخر سال قبل طی جلسات متعدد در گروه کاری و کارگروه امور زیربنایی که با حضور کارشناسان و مدیران ارشد دستگاههای اجرایی استان همراه بود مساحت محدوده پیشنهادی طرح تفصیلی که ابتدا بیش از ۱۹۵ هکتار بوده با کاهش حدود سی هکتار به تایید و تصویب رسید.
در آخرین گام از تهیه در استان بمنظور ارسال مغایرت های اساسی به شورای عالی معماری و شهرسازی طرح حوضه آبریز که طرحی بشدت محدودیت و ممنوعیت آفرین است در تاریخ
 ۱/ ۱۰ / ۹۹  به تصویب رسید که این طرح بافت سکونتگاهی شهرستان را به پنج ناحیه تقسیم کرده است.  در ناحیه یک این تقسیم بندی که حفاظت مطلق است و بخش زیادی از شهر در محدوده ان قرار می گیرد، هرگونه افزایش محدوده اکیدا ممنوع است .
این طرح حتی برای فعالیت هایی مانند دامداری و کشاورزی  محدودیت ها   و در مباحث گردشگری مشکلات عدیده بوجود خواهد آورد.
با مطرح شدن طرح تفصیلی طالقان در شورای برنامه ریزی استان و مباحث صورت گرفته ابتدا مقرر گردید که بخشی دیگر از باغات اضافه شده از مساحت محدوده کسر گردد ولیکن نهایتا مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی اعمال مصوبات حوضه آبریز در طرح تفصیلی قرار گرفت که در صورت اجرای این امر طرح پیشنهادی فاقد افزایش محدوده خواهد شد که نتیجه این امر این است که مشکلات از طرح جامع به طرح تفصیلی انتقال خواهد یافت و مرتفع نخواهد شد. از استاندار محترم تقاضا داریم ، طرحی که مورد تایید کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه امور زیربنایی بوده و در چند جلسه طولانی به عنوان خروجی و مصوبه کارگروه بوده را به عنوان طرح نهایی قلمداد کرده تا مشکلات مدیریت شهر طالقان در چشم انداز ده ساله آن تا حدودی مرتفع گردد و در تخصیص اعتبارات و تهیه طرح های فرادستی ، جمعیت شناور شهر که شهروندان بیش از هفت ماه سال سکوت دارند و طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت بیش از بیست و یک هزار نفر ، ثبت گرديد ، ملاک و معیار دستگاه‌های استانی قرار گیرد.

جناب آقای بهروز رجبی:

در بحث حوزه آبریز تکالیفی را شورای عالی امنیت ملی مشخص کرده از جمله طرح جمع آوری فاضلابها یا همان سیستم اگو که متاسفانه تا امروز حتی کار مطالعاتی آن هم آغاز نشده ، لذا خواهشمندیم تا با پیگیری این موضوع هم سد و هم مردم آسیب نبیند و احداث تصفیه خانه در پایین دست باعث حل شدن این مشکل خواهد گردید ، مورد دوم به دلیل کمـبود مساحت و زیربناها هیچ مهندسی حاضر  نمی شود سهمیه خود را در این شهرستان هزینه کند.