ین مراسم با حضورجناب حسینی نسب مدیریت آموزش و پرورش طالقان ،مهندس قاسم پور شهردار ،آقای سید حسن میرحسینی رییس شورای اسلامی شهر ،مهندس گودرزی معاونت خدمات شهری،اقای مظلومی معاونت آموزش و پرورش و سر کار خانم رئیسی مدیر و معلمان محترم مدرسه رفیعی با حضور پرشور دانش آموزان برگزار گردید. در ابتدای مراسم جمعی […]

ین مراسم با حضورجناب حسینی نسب مدیریت آموزش و پرورش طالقان ،مهندس قاسم پور شهردار ،آقای سید حسن میرحسینی رییس شورای اسلامی شهر ،مهندس گودرزی معاونت خدمات شهری،اقای مظلومی معاونت آموزش و پرورش و سر کار خانم رئیسی مدیر و معلمان محترم مدرسه رفیعی با حضور پرشور دانش آموزان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم جمعی از دانش آموزان مدرسه دخترانه رفیعی از سختی ها و رشادت حضرت رقیه(س) به خواندن اشعار و مقالات پرداختند و هر یک به نحوی ارادت خود را به این کودک سه ساله امام حسین (ع )نشان دادند.

سپس مهندس گودرزی معاونت خدمات شهری به تشریح زندگی و چگونگی به شهادت رسیدن حضرت رقیه (س) پرداخت و در خصوص کرامات آن حضرت سخنانی را ارائه کرد.

در ادامه مهندس قاسم پور شهردار طالقان ضمن تقدیر از مدیر و معلمان مدرسه رفیعی جهت برگزاری مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) گفت: سالروز شهادت حضرت رقیه(س) درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا است که بدانند ایستادگی چیست و پیام شهادت این سه ساله امام چه می تواند باشد.

وی اظهار داشت:حضرت رقیه(س) بعد از تحمل تمامی سختی‌های واقعه‌ی کربلا به همراه دیگر اسرا، 40 روز تمام با پای پیاده راه شام را در پیش گرفت کودکی که باید صدای لالایی می‌شنید و در میان لالایی‌های مادرانه به خواب می‌رفت در مقابل چشمانش پدر و برادرانش خونین شده و به شهادت رسیدند و زیر تازیانه‌های دشمن رنج های زیادی را متحمل شد که در نهایت نیز در خرابه‌های شام جان مبارک خویش را تقدیم درگاه مقدس خداوند کرد و خون پاک خود را ضمیمه‌ی مسیر حرکت شیعیان ساخت .

مهندس قاسم پور با بیان اینکه حجاب حضرت رقیه (س)الگویی برای دختران امروز جامعه ی اسلامی است افزود: حضرت رقیه (س) دختری است که در برابر ظلم یزیدیان ایستادگی کرد ایشان زیباترین الگوی تربیتی به شمار می رود چرا که پرورش یافته دامان امام حسین علیه السلام ، امام زین العابدین علیه السلام و حضرت زینب (س) است.