مهندس ورزشی فرماندار ساوجبلاغ دراین جلسه با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و گرامیداشت ۱۵ خرداد ،از زحمات و کمکهای شهرداران در مبارزه با کرونا تقدیر کرد. وی به برخی از مشکلات شهرداریها از جمله مشکلات درآمدزایی، تامین هزینه های جاری ، مشخص نبودن حریم جغرافیایی واجرای پروژه های عمرانی اشاره کرد . دکتر فلاح […]

مهندس ورزشی فرماندار ساوجبلاغ دراین جلسه با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و گرامیداشت ۱۵ خرداد ،از زحمات و کمکهای شهرداران در مبارزه با کرونا تقدیر کرد.

وی به برخی از مشکلات شهرداریها از جمله مشکلات درآمدزایی، تامین هزینه های جاری ، مشخص نبودن حریم جغرافیایی واجرای پروژه های عمرانی اشاره کرد .

دکتر فلاح پور مدیرکل امور شهری استانداری با اشاره به اهمیت نشست‌های تخصصی شهرداران آن را زمینه‌ای برای انتقال تجربیات و رفع مشکلات دانست و افزود : با درایت استاندار محترم البرز شاهد رشد و شکوفایی شهرهای استان هستیم و عملکرد مناسبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی در شهرهای استان به دست آمده است و امیدواریم با استمرار این نشست‌ها بتوانیم با ایجاد هماهنگی های لازم و استفاده از تخصص و تجربیات شهرداران گامهای موثری برای ارتقاء سطح خدمات به البرز نشینان برداریم .

دکتر درویش پور معاون عمرانی استاندار نقش شهرداران را در پیشگیری از شیوع کرونا و همکاری با ستاد پدافند زیستی استان بی بدیل دانست و افزود : البرز یکی از استانهای با تراکم بالای جمعیت در کشور است و همه ساله شاهد رشد ۸۰ هزار نفری جمعیت این استان می باشیم ، به طبع رشد جمعیت در شهرهای استان نیز از سرعت بالایی برخوردار بوده و نیاز است تا تمهیدات لازم برای تهیه مسکن، اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی در نظر گرفته شود.

دکتر شهبازی استاندار البرز با تقدیر از زحمات صورت گرفته و همکاری شهرداری ها با نیروی انتظامی و شبکه بهداشت در مدیریت بحران کرونا گفت : دو مقوله بهداشت و امنیت از جمله مولفه های مهم در مدیریت شهری است و خوشبختانه با تلاش همه دست اندرکاران از جمله سپاهیان و بسیجیان، نیروهای انتظامی و امنیتی، شبکه بهداشت و درمان، شهرداران، بخشداران و نیز مشارکت خوب البرزنشینان علیرغم تراکم جمعیتی بالا و عبور شریان‌های حیاتی کشور شاهد کنترل بیماری در این استان بوده و بنابر نتایج مشهود، کارنامه قابل قبولی بر جای مانده است .

شهبازی گفت: مدیریت مناسب دستگاه های مختلف استان سبب شده تا بسیاری از بحرانهای به موقع کنترل و خوشبختانه با تلاش نیروهای انتظامی و پلیس راهور امنیت مناسبی در خطوط عبوری استان برقرار است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری شهرداریها با نیروی انتظامی ، تکمیل پروژه‌های عمرانی ، خدمت شایسته به مردم و بهره‌برداری از خط متروی کرج را از جمله برنامه های مهم سال جاری عنوان کرد که می بایست پیگیری و به نتیجه مطلوبی برسد.

مهندس قاسم پور شهردار طالقان در این همایش ضمن بیان بخشی از مشکلات  گفت: تمام مناطق شهری طالقان در حوزه آبریز سد قرار دارد که این امر سبب ایجاد مقررات قانونی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی گردیده  لذا فرصتی را باید ایجاد نمود تا مصوبات شورای امنیت ملی به طور واقعی استثنائاتی را در بحث های گردشگری در حوزه آبریز سد طالقان قائل شود تا بتوانیم  این موضوع را به فرصتی برای توسعه پایدار منطقه تبدیل کنیم .

شهردار طالقان بیان کرد :در یکی از بندهای مصوبات شورای عالی امنیت ملی هرگونه ساخت و ساز در حریم شهر طالقان ،خارج از محدوده قانونی ممنوع میباشد و این مصوبات باعث شده  که هر گونه  استعلامی از جهاد کشاورزی و ارگان های ذیربط به نتیجه مطلوب نرسد

وی افزود: طالقان بعنوان قطب گردشگری استان ظرفیت های زیادی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، ورزشی و درمانی دارد و فرصت گردشگری مذهبی در طالقان با وجود ۲۸ بقعه متبرکه کاملا محیاست ولی با توجه به وجود استعلامات مختلف  تولید سرمایه در امر  گردشگری مشکل ساز شده و از دست شهرداری ها خارج گردیده و اصولا سرمایه گذاران در مناطقی  حضور خواهند یافت که دریافت استعلامات و روند اداری  برایشان آسانتر باشد، پیشنهاد ما  تشکیل ستاد گردشگری در بحث مجوزات و سرمایه گذاری در استان است تا دایره استعلامات تسهیل یابد و سرمایه گذار از استان خارج  نشود .

شهردار طالقان در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت استاندار و شورای اسلامی شهر طالقان، تلاش فرماندار، کادر درمان و مدیریت شبکه بهداشت، پاکبانان و آتشنشانان شهرداری، بسیجیان، همکاری مردم شریف و نیرو های خودجوش مردمی و همه کسانیکه با تلاششان باعث گردیدند طالقان در وضعیت سفید قرار گیرد تقدیر و تشکر نمود و اضافه کرد: وضعیت سفید در طالقان به معنای پایان کرونا نیست و با  پیش رو بودن تعطیلات بشدت نگران هستیم و از استاندار محترم خواهشمندیم  محدودیت هایی را در تعطیلات برای شهرستان طالقان مقرر نمایند .

در ادامه شهرداران استان بخشی از معضلات شهر خود را بیان کرده و در پایان مراسم با اهدای لوح از طرف استاندار از زحمات شهرداران در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اهدای لوح سپاس و تقدیر ویژه دکتر شهبازی استاندار محترم البرز و رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان از مهندس قاسم پور شهردار طالقان جهت انجام اقدامات پیشگیرانه  در راستای مبارزه با ویروس کرونا