به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان این جلسه به ریاست مهندس قاسم پور شهردار و با حضور معاونت خدمات شهری، مسئول هلال احمر، مسئول مدیریت بحران فرمانداری، نماینده ستاد انتظامی، مسئول آتش نشانی و نماینده منابع طبیعی شهرستان طالقان در ساختمان شهرداری برگزار شد. پس از تلاوتی چند از کلام الله مجید مهندس قاسم پور […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان این جلسه به ریاست مهندس قاسم پور شهردار و با حضور معاونت خدمات شهری، مسئول هلال احمر، مسئول مدیریت بحران فرمانداری، نماینده ستاد انتظامی، مسئول آتش نشانی و نماینده منابع طبیعی شهرستان طالقان در ساختمان شهرداری برگزار شد.

پس از تلاوتی چند از کلام الله مجید مهندس قاسم پور شهردار طالقان ضمن تقدیر از زحمات ارگان های خدمات رسان طالقان خواستار هماهنگی بیشتر جهت مدیریت و کنترل اتش سوزی های مراتع طالقان گردید و گفت: با افزایش میزان بارش‌ها در ماه‌های اخیر و تراکم پوشش‌های گیاهی در مراتع و همچنین بررسی سوابق آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی طالقان با افزایش دما در فصل تابستان و خشک شدن پوشش‌های گیاهی، تعداد و میزان آتش‌سوزی‌ها در شهرستان افزایش میابد.

وی افزود: نقاط پرخطر در کل شهرستان باید دقیقا مشخص گردد و طبق برنامه ریزی های انجام شده مدیریت ایمنی در این نقاط صورت گیرد تا بتوان بخش اعظمی از اتش سوزی ها را  کنترل نمود که در این راستا آموزش عمومی و سرعت عمل در مهار اتش تاثیر بسزایی در کنترل اتش سوزی ها خواهد داشت و این مهم با هماهنگی و همکاری تمام ارگان های خدمات رسان انجام خواهد شد و در کنار آموزش مباحث ایمنی و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی نیز از اولویت بالایی برخوردار می باشند که نیاز به توجه بیشتری دارد.

شهردار طالقان ادامه داد: متاسفانه سال های گذشته بارها شاهد آتش‌سوزی باغات بر اثر آتش روشن کردن در علف‌های خشک بوده‌ایم و علف‌های خشک به سرعت آتش را به سایر نقاط انتقال می‌دهند که در اکثر مواقع واحد اتش نشانی شهرداری طالقان که کل شهرستان طالقان را پوشش میدهد و وسعت خدماتی بالایی دارد به کمک نیرو های منابع طبیعی و محیط زیست می ایند تا مانع نفوذ اتش به منازل مسکونی و باغات گردند.

وی با اشاره به اقدامات غیرعمدی که باعث وقوع آتش‌سوزی در طبیعت می‌شود، افزود: گاهی شهروندان و گردشگران زمان استراحت خود را صرف گذراندن در طبیعت می‌کنند و برای تهیه غذا و … اقدام به روشن کردن آتش می‌ نمایند و اگر در این کار ها  دقت کافی نداشته باشند، باعث وقوع حریق گسترده در منابع زیبای ‌طبیعی طالقان می شوند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای حاضر به بیان نظرات و برنامه های خود در راستای مهار اتش سوزی های مراتع و هماهنگی های بین دستگاهی  پرداختند.