به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشكال گوناگون ، ديگر قابل تصور نيست. شهرها به عنوان كانون های تمركز، فعاليت و زندگی انسان ها برای اينكه بتوانند پايداری خود را تضمين كنند چاره ای جز پذيرش ساختار و كاركردي متأثر از سيستم های طبيعي ندارند. در اين […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشكال گوناگون ، ديگر قابل تصور نيست. شهرها به عنوان كانون های تمركز، فعاليت و زندگی انسان ها برای اينكه بتوانند پايداری خود را تضمين كنند چاره ای جز پذيرش ساختار و كاركردي متأثر از سيستم های طبيعي ندارند. در اين ميان فضای سبز به عنوان جزء ضروري و لاينفک پيكره شهرها در متابوليسم آنها نقش اساسي دارند كه كمبود آنها مي تواند اختلالات جدی در حيات شهرها به وجود آورد.

از این رو واحد فضای سبز شهرداری طالقان در نگهداری و گسترش فضای سبز در محدوده و حریم شهر بر اساس معیارها و استانداردهای موجود با توجه به شرایط اقلیمی طالقان فعالیت می نماید.

مهندس حسین باباخانی مسئول واحد فضای سبز و منظر شهری شهرداری طالقان در گفتگو با روابط عمومی شهرداری از تولید سالانه بیش از 100 هزار نشاء گل های فصلی در گلخانه شهرداری خبر داد و افزود شهرداری طالقان با این مقدار تولید درسال به خودکفایی کامل رسیده و ما با امکانت موجود حداکثر استفاده را در راستای توسعه فضای سبز شهری می نماییم و تمامی گل هایی که در شهر کاشته می شوند از گلخانه شهرداری تهیه میگردد که با تغییر هر فصل واحد فضای سبز شهرداری اقدام به کاشت انواع گلهای زینتی متناسب با آن فصل، در سطح شهر می نماید.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری طالقان اضافه کرد: تمام تلاش مان این است که با اقدامات صورت گرفته و استفاده ازشیو ه های نوین و علمی شاهد حداکثر استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در جای جای شهر باشید.