به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، شهردار طالقان با اشاره به اینکه طالقان به عنوان نگین زیبای گردشگری البرز، مردمانی مهمان نواز و انقلابی و شهید پرور دارد، اظهار کرد: راه هشتگرد – طالقان بعد از دو دهه انتظار امسال به بهره برداری رسید و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد.:point_left:این مسیر نواقصی […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، شهردار طالقان با اشاره به اینکه طالقان به عنوان نگین زیبای گردشگری البرز، مردمانی مهمان نواز و انقلابی و شهید پرور دارد، اظهار کرد: راه هشتگرد – طالقان بعد از دو دهه انتظار امسال به بهره برداری رسید و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد.

:point_left:این مسیر نواقصی دارد که با پیگیری‌های انجام شده تلاش داریم به زودی مرتفع تا امکان تردد امن و راحت مردم از آن میسر شود.

:point_left:قاسمپور در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی در سه ماهه اول امسال  توضیح داد: بعد از آبگیری سد طالقان و ابلاغ قوانین بالادستی در خصوص تامین آب شرب و کیفیت آن، محدودیت‌های زیادی برای ساکنان این شهر ایجاد شده است.

t_left: وی ادامه داد: همانقدر که سلامت آب شرب مهم است، زندگی و قدمت چندین هزار ساله سکونت در کناررودخانه طالقان نباید نادیده گرفته شود.

:point_left: وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته به شدت درگیر طرح تفصیلی طالقان بودیم ، گفت: طرح جامع طالقان سال 94 ابلاغ شده و قرار بود ظرف مدت دو سال طرح تفصیلی بر اساس چهارچوب‌های طرح جامع تهیه شود .

:point_left: این مسئول با اشاره به تدوین طرح ویژه تفصیلی کرج تاکید کرد: در این طرح توانستیم بافت شهری شهر طالقان را حدود 40 درصد افزایش دهیم.

:point_left: قاسمپور افزود:  طرح تفصیلی طالقان در مرحله ارجاع به شورای برنامه ریزی توسعه استان قرار دارد و پیگیر آن هستیم تا قبل از پایان دوره پنجم شورا، تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان را بگیریم و این طرح را برای شورای شورای عالی و شهرسازی و معماری کشور ارسال کنیم.

:point_left: وی گفت: شهر طالقان قبل از سال 94 دارای طرح هادی بوده و در حال حاضر دارای جامع است و برای اولین بار است که طرح تفصیلی این شهر تهیه شده است.