كتاب، احيا گر تفكرات و انديشه های بزرگ و منبع عظیمی از علم و دانش است که بی تردید در رشد و توسعه هر جامعه، نقش بسزايی ايفاء می كند.هيچ تمدنی بدون كتاب شکل نگرفته و بیشتر فرهنگ های تکامل یافته با كتاب و کتابخوانی، مانوس و عجین شده اند و در دین مقدس اسلام، […]

كتاب، احيا گر تفكرات و انديشه های بزرگ و منبع عظیمی از علم و دانش است که بی تردید در رشد و توسعه هر جامعه، نقش بسزايی ايفاء می كند.
هيچ تمدنی بدون كتاب شکل نگرفته و بیشتر فرهنگ های تکامل یافته با كتاب و کتابخوانی، مانوس و عجین شده اند و در
دین مقدس اسلام، و آیین انسان ساز قرآن کریم، نقش و جایگاه کتاب، رسالتی گرانبها و بس عظیم بر دوش انسان قرار می دهد.

شورای اسلامی شهر و شهرداری طالقان ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی بر مردم فرهیخته ، آگاه و جوینده علم و دانش شهرستان طالقان به اطلاع میرساند: در سال ۱۳۹۸ با پیگیری شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره کل کتابخانه های عمومی و پس از واگذاری زمینی توسط شهرداری در محله شهرک و تامین یک میلیارد تومان اعتبار، احداث کتابخانه عمومی در طالقان در دستور کار قرار گرفت.

زمین مذکور، قبرستان قدیمی شهر بوده که اهالی فرهنگ دوست محله شهرک با از خود گذشتگی، به احداث کتابخانه در تنها شهرستان استان البرز که فاقد کتابخانه بود، کمک شایانی کردند.

از آنجا که محل تامین اعتبار کتابخانه، اعتبارات تملک دارایی و استانی بوده، با کاهش اعتبارات، ادامه عملیات عمرانی با وقفه مواجه گردید.

شهرداری طالقان به منظور رفع این مشکل در تلاش است از محل اعتبارات داخلی نسبت به تزریق منابع مالی به پروژه اقدام نماید تا در اسرع وقت از پروژه بهره برداری گردد.